ponedeljek, 22. avgust 2016

POTEPANJE PO SZ SLOVENIJI
26.5.-29.5.2016
1.dan 26.5.2016

Odhod od doma v sončnem vremenu, vendar je ob prihodu k jezeru Jasna (Kranjska gora) že po malem deževalo. Po kakšni uri sva si že lahko privoščila sprehod do Kranjske gore, ki pa ni bila ravno nabasana s turisti.

2.dan 27.5.2016

Bujenje v krasno sončno jutro in po jutranji kavi ob jezeru se odločim za eno kratko gorsko-kolesarsko turo do koče v Krnici. Čudovito!

Razor levo in Prisojnik desno

pri koči v Krnici
pri koči v Krnici  - pogled proti Kriški steni

Kriška stena
Mojstrovka z doline Krnice
planinsko cvetje

V spomin in opomin – Spomenik ponesrečenim v gorah (Mali Tamar na poti v Krnico)

imena ponesrečenih

ob vrnitvi k Jasni pa še slikanje kataloga za avtodome Adria za leto 2017

Še en pogled proti Prisojniku in Razorju

Odpeljemo se (z Vanjo in Dino) proti Vršiču in na 17.serpentini (t.i. Šraufov ovinek) nas pričakajo kamniti »možici«. Lani so jih vandali razmetali, vendar so jih naključni obiskovalci ponovno postavili. Tukaj je sledila tudi kavica, v družbi številnih, predvsem nemških motoristov.

Prisojnikovo okno
Trentski Pelc in levo Srebrnjak
Grob Ruskih vojnih ujetnikov - žrtev plazu leta 1916

Pogled proti Mojstrovki od Erjavčevega doma

Jalovec

Po postanku na razgledni točki od koder je prekrasen pogled proti Jalovcu , Šitam in Bavškem Grintavcu, se spustiva do Koče pri izviru Soče, pritisneva žig v knjižico Slovenske planinske poti in se odpeljeva v Lepeno. Pri Domu Klementa Juga , ki je še zaprt, parkirava in se odpraviva v hrib. Cilj: Krnsko jezero! Po oznakah je hoje 2.5 ure

Dom Klementa Juga v Lepeni

Ob poti, ki se ne prav strmo dviga cik-cak kar približno 2 uri se nam nasmehne kakšna markacija, pa tudi sneg še ni povsem odlezel. Koliko ga tukaj zapade pa nam pokaže tudi višinomer snega po letih v aprilu!

Zapade ga lahko tudi več kot 4 m

Ob poti pa že bujno cvetijo planinske rože

Krnsko jezero

In tako res po 2.5 urah zmerne hoje prideva h Krnskemu jezeru. Vrneva se v dolino, pri avtodomu si pripraviva solato in prespiva noč od bučanju vode v bližini.

3.dan 28.5.2016

Zbudimo se še v senci, ampak ob kavici in »budilčku« nas doseže tudi že sonce. Po zajtrku se odpravimo proti Bovcu. Ob cesti je polno kajakašev in če nisi v neoprenu ali imaš na strehi kajak sploh nisi »in«.

Takoj za križiščem cest za Log  pod Mangartom, Vršič in Bovec je področje imenovano »Ravni laz« oz. med I. Svetovno vojno poznano kot »Kota 1313«. Tu se nahaja spomenik, pa tudi urejena opazovalnica iz tistih časov.

Privoščiva si kavico in nato se odpeljeva do slapu Boka. Na tabli piše 15 minut in seveda jo mahneva v breg.Ker sva zgrešila razgledno točko spodaj, se je pot razvlekla na 1 uro, ampak zato sva videla slap Boka praktično z vrha. Splačalo se je!

počitek med vzponom na Boko

slap Boka

Dinino obvezno plavanje

Sledilo je po polžje popotovanje mimo Kobarida v Breginj. Namen je bil ostati še zvečer in potem na veselico, pa sva si raje ob cesti spekla orade , po kosilu pa odrajžala do vasi Logje. Namen je bil ogled Robidišča (najzahodnejše slovenske vasi) pa sva se zataknila na ostrem ovinku pod cerkvijo v Logjem. Ni bilo druge možnosti kot na tesno v »rikverc« , ogled cerkve nato pa nazaj proti Kobaridu.

notranjost cerkve Sv.Primoža in Felicijana v Logjeh

Zapeljala sva se še do mejnega prehoda Robič, obrnila in mimo Tolmina v Drežnico.

Nikjer nisva našla primernega prostora za spanje, zato sva potegnila do Tolmina. Se bo pa že dalo spati pred Tolminskimi koriti. Naju je pa zato prijazna prodajalka vstopnic v »korita« napotila nazaj proti Tolminu! Češ tukaj radi hodijo redarji in kazen ni majhna! 40€ na osebo!!! Tako sva prespala ob Soči na privat prostoru ob restavraciji.

4.dan 29.5.2016

Po jutranji kavici in zajtrku smo se odpravili na ogled Tolminskih korit. Vsekakor vredno ogleda saj človek ne more verjeti kakšna korita lahko izdolbe voda skozi stoletja. Voda je zares mrzla, vendar pa je tu tudi topel vrelec, ki je pa bolj viden ob nižjem vodostaju. Temperatura vode iz vrelca je kar okoli 18 stopinj.

poti so zgledno urejene in varne

na koncu pa si lahko ogledamo še jamo ki naj bi bila Danteju navdih za "Božansko komediji"
Po ogledu Tolminskih korit sva se ob poslušanju vremenske napovedi, ki za nedeljo popoldan ni bila kaj prida obetavna, odpeljala do Mosta na Soči.

Most na Soči

Tam je bila, seveda kaj drugega kot kavica ter čez Cerkno, Kladje,ki kar mrgoli od kolesarjev, ki trenirajo za prihajajočo "Franjo", proti Škofji Loki ter nato domov. Sledi pa seveda še pranje in čiščenje avtodoma in ...na Kokrico v Brunarico Štern, kjer se srečamo z prijatelji avtodomarji in pevci, da predebatiramo zadnji vikend v maju.